Vybudování dobíjecí stanice je často spojeno s nákupem elektroauta do firemní flotily. Podle typu podnikání a velikosti společnosti je možno zvažovat i o vybudování rychlodobíjecích stanic, které využijí zejména obchodní zástupci, či zpřístupnit dobíjecí stanici veřejnosti, na jejímž provozu by společnost mohla vydělávat.
Zásadně doporučujeme vybudování alespoň dvou dobíjecích bodů, jelikož náklady na zřízení dvou dobíjecích bodů ve vztahu k jednomu dobíjecímu bodu výrazně klesají. Zároveň je možné nastavit regulované nabíjení podle potřeby konkrétního dobíjecího bodu, kdy např. elektroauto obchodního zástupce je dobíjeno přednostně, zatímco elektroauto účetní se dobíjí během celé pracovní doby.
Zpravidla lze tedy ve firmách doporučit vybudování dobíjecí stanice o těchto parametrech:
Dobíjecí stanice v areálu firmy je vhodná i z důvodu zvyšujícího se počtu zákazníků, kteří uvítají i placené dobíjení jejich elektroaut během obchodní schůzky. V neposlední řadě vybudování dobíjecí stanice přináší pozitivní reklamu ve vztahu k snahám o dosažení dlouhodobé udržitelnosti.
Je vhodné připravit elektrické rozvody u AC dobíjecích stanic na dobíjecí výkon 22 kW, i když v prvních letech může být dobíjecí stanice nastavena jen na výkon 11 kW.